menusearch
kavarnews.ir

پیام تسلیت فقهی‌زاده؛ استاد حکیمی قرآن‌شناسی دردمند و حدیث‌دانی برجسته و خردورز بود

جستجو
۱۴۰۰/۶/۱ دوشنبه
(0)
(0)
پیام تسلیت فقهی‌زاده؛ استاد حکیمی قرآن‌شناسی دردمند و حدیث‌دانی برجسته و خردورز بود
پیام تسلیت فقهی‌زاده؛ استاد حکیمی قرآن‌شناسی دردمند و حدیث‌دانی برجسته و خردورز بود

به گزارش کوارنیوز، عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در پی درگذشت خادم القرآن‌الکریم و حدیث‌پژوه برجسته؛ علامه محمدرضا حکیمی پیام تسلیتی به شرح ذیل صادر کرد:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

اذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِي الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا يَسُدُّهَا شَيْءٌ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ.

خبر ارتحال ملکوتی خادم القرآن‌الکریم و حدیث‌پژوه برجسته حضرت علّامه و حکیم متالّه استاد محمدرضا حکیمی(ره) موجب تألم و تأثر فراوان گردید. ایشان عمر سراسر برکت خویش را در مطالعه و پژوهش در آیات و روایات اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و نشرآموزه‌های نورانی آنان سپری‌ کرد و مبلّغ راستین آموزه‌های ناب قرآن و عترت بود و در این راه با تأسی از تعالیم انسان‌ساز و کمال‌بخش اسلام، خود به سمت و سوی کمال در پرواز بود.

استاد محمدرضا حکیمی(ره) قرآن‌شناسی دردمند، حدیث‌دانی برجسته و خردورز بود که با دوری از نام و نان، به قله‌های کمال و حیات طیبه انسانی چشم دوخته بود. دغدغه‌مندی، توجه ویژه به فقرا و مستضعفان، دین‌مداری، دردمندی و درمان شناسی در آثار گرانبار و پرشمار آن ادیب حکیم موج می‌زند که الحیاة، بیدارگران اقالیم قبله، فریاد روزها، کلام جاودانه، خورشید مغرب، عقل سرخ و عاشورا مظلومیتی مضاعف تنها شاخه و برگ‌هایی از آن نخل تنومند معرفت و معنویت است.

اینجانب عروج آسمانی این بزرگ مرد اندیشه و دانشور حریم عشق و ایمان را به همه داغداران این ضایعه اندوهبار به ویژه بیت‌شریف و شاگردان ایشان تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال برای آن استاد وارسته -که اکنون از این خاکدان پرگرفته و به ملکوت اعلی پیوسته است- غفران و رحمت واسعه الهی و همنشینی با اولیاء و صلحاء را در بهشت برین مسئلت می‌کنم.

عبدالهادی فقهی‌زاده

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

منبع:ایکنا

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر
اوقات شرعی
اذان صبح
05:54:53
طلوع خورشید
07:26:15
اذان ظهر
12:20:00
غروب خورشید
17:12:25
اذان مغرب
17:33:24
شهر
aparatgooglefacebooktwiteryou
تمامی خدمات و محصولات این سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.