menusearch
kavarnews.ir

رتبه اول فارس در آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در کشور/ آزادی ۶ زن زندانی در دوماه اول سال جاری

جستجو
۱۴۰۰/۲/۲۷ دوشنبه
(0)
(0)
رتبه اول فارس در آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در کشور/ آزادی ۶ زن زندانی در دوماه اول سال جاری
رتبه اول فارس در آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در کشور/ آزادی ۶ زن زندانی در دوماه اول سال جاری

به گزارش کوارنیوز،سرکار خانم برنده مسئول بسیج جامعه زنان سپاه فجر فارس در گفتگو با خبرنگاربسیج در شیراز اظهار داشت: برنامه استانی نذر رهایی، همراه با آزادی زنان زندانی جرایم غیرعمد و مالی روز سه شنبه ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار شد.
وی تصریح کرد: در یکی دوماه گذشته، بخش اعظم کار آزادسازی زنان زندانی جرائم غیرعمد را بسیج جامعه زنان انجام داده و حتی بعضی از این افراد، ازاد شده اند؛ اما برنامه استانی به صورت متمرکز در روز سه شنبه، در قبور شهدای گمنام سپاه فجر و در فضای باز برگزار می‌شود.
برنده با بیان اینکه مبالغ بدهی زنان زندانی جرایم غیرعمد معمولاً نسبت به آقایان بالاتر و است و مبالغ بدهی آقایان نهایتا تا ۱۰ میلیون تومان و بسیار کمتر از زنان است، افزود: به همین دلیل تعداد کمتری از زنان در این طرح آزاد می‌شوند.
وی ادامه داد: در حال حاضر همه کارهای آزادسازی و مقدمات این کار انجام شده و هر خانمی که پرونده آماده آزادسازی داشته، با پرداخت مبالغ بدهی، کارهای آزادسازی انجام شده است و در حال حاضر خانومی نیست که پرونده آماده داشته، اما آزاد نشده باشد.
مسئول بسیج جامعه زنان سپاه فجر فارس در ادامه با بیان اینکه در این دوره 10 نفر توسط این سازمان آزاد می‌شوند که ۱۶ نفر زن و ۴ نفر مرد هستند، گفت: این دوره در دو ماهه اول سال ۱۴۰۰ برگزار شده که آزادی خانم ها و آقایان بعضی منوط به هم بوده است که مبالغ بدهی این افراد بالغ بر ۲۰۰ میلیون تومان است.
برنده افزود کل افراد آزاد شده تاکنون توسط سایت سازمان بسیج جامعه زنان سپاه فجر فارس چهل و هفت نفر زن و ۳۷ نفر مرد، با مبالغ بدهی بالغ بر 3میلیارد تومان بوده، اما کل زندانیان آزاد شده از ابتدای طرح نذر رهایی تاکنون در استان فارس، ۷۶۴ نفر بوده است.
وی گفت: اینکه ما به سراغ بانوان زندانی رفتیم و به آزادسازی این زندانیان پرداختیم، به این دلیل است که حضور یک زن در خانه خیلی موثرتر است؛ هم در تحکیم بنیان خانواده و هم در تربیت فرزند؛ در کنار حرمتی که دین مبین اسلام برای زنان قائل است.
مسئول بسیج جامعه زنان سپاه فجر فارس با تاکید بر اینکه همه فعالیت های ما در این راستا به همت خیرین بوده است، تصریح کرد: از آنجا که در برخی شهرستان ها، زن زندانی جرایم غیرعمد نداریم، با نگاهی فرا شهرستانی، همه زنان در کل استان با ما همکاری کردند که در ماه مبارک رمضان هم با توجه به بعد معنوی ویژه و رأفت و رحمت این ماه، این ویژه برنامه را برای این ماه مبارک پیش بینی کردیم.
وی گفت: در کل کشور استان فارس هم از نظر کل آزاد سازی زندانیان و هم آزادی زنان زندانی رتبه اول را دارد و رتبه دوم با فاصله زیاد از فارس قرار دارد.

منبع:خبرگزاری بسیج    https://basijnews.ir

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر
اوقات شرعی
اذان صبح
05:54:53
طلوع خورشید
07:26:15
اذان ظهر
12:20:00
غروب خورشید
17:12:25
اذان مغرب
17:33:24
شهر
aparatgooglefacebooktwiteryou
تمامی خدمات و محصولات این سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.