menusearch
kavarnews.ir

جمالی نژاد:همه شهرداران مکلف به نوسازی حمل و نقل عمومی هستند

جستجو
۱۴۰۱/۶/۱۴ دوشنبه
(0)
(0)
جمالی نژاد:همه شهرداران مکلف به نوسازی حمل و نقل عمومی هستند
جمالی نژاد:همه شهرداران مکلف به نوسازی حمل و نقل عمومی هستند

به گزارش کوارنیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، مهدی جمالی نژاد روز دوشنبه در آیین رونمایی از مرحله نخست واگذاری ناوگان حمل و نقل عمومی و ماشین آلات و تجهیزات عمرانی و خدمات شهری که با حضور وزیر کشور در سالن مصلی تهران برگزار شد،این مطلب را مطرح کرد.
وی افزود: وزارت کشور در کنار ماموریت های سیاسی، امنیتی در حوزه مدیریت شهری و روستایی هم مسئولیت دارد و با توجه به ماده ۶۲ قانون شهرداری‌ها، حمایت و نظارت بر این خانواده بزرگ بر عهده وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها است.
معاون عمرانی وزارت کشور خاطرنشان کرد: سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در ابعاد حمایت و نظارت ورود پیدا کرده و تاکنون ۱۱ لایحه، ۳۱ آیین نامه و ۵۹۵ شیوه‌نامه و تفاهم‌نامه را در حوزه‌های مختلف تدوین کرده است.
جمالی‌نژاد ادامه داد: با حمایت های وزیر کشور، اقدامات جدی همچون بستر سازی قوانین در حمایت شغلی از دهیاران، تاسیس دهیاران خودکفا و تهیه ضوابط ساختمانی برای دهیاری‌ها انجام شده است.
وی اضافه کرد: امروز بیش از ۹۵ درصد از جمعیت روستایی از خدمات دهیاری‌ها استفاده می‌کنند.
معاون وزیر کشور در ادامه به قانون مهم درآمد پایدار شهرداری‌ها اشاره کرد و گفت: تصویب این قانون بعد از ۳۹ سال می‌تواند جهش جدی در حوزه خدمات شهری ایجاد کند.
جمالی‌نژاد با اشاره به مراسم رونمایی بیش از هزار دستگاه اتوبوس و ون هم گفت: قرارداد ۹۸۰۰ دستگاه خودرو در حوزه حمل و نقل عمومی منعقد شده که این اتفاق به سهم خود به رونق تولید داخلی کمک می‌کند.
وی همچنین از تحقق ۸ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت در حوزه حمل و نقل عمومی خبر داد و اظهار کرد: امسال نیز ۱۲ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت خواهیم داشت.
رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور یادآور شد: دستورالعمل ابلاغی از سوی وزیر محترم کشور به شهرداری ها و دهیاری های سراسر کشور ارسال شده است که ناوگان حمل و نقل عمومی را با استفاده از همه ظرفیت ها بازسازی کنند.
جمالی‌نژاد افزود: در روند بازسازی و نوسازی حمل و نقل عمومی، حمایت های لازم از شهرداری ها و دهیاری ها به عمل خواهد آمد.

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر
اوقات شرعی
اذان صبح
05:54:53
طلوع خورشید
07:26:15
اذان ظهر
12:20:00
غروب خورشید
17:12:25
اذان مغرب
17:33:24
شهر
aparatgooglefacebooktwiteryou
تمامی خدمات و محصولات این سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.